Szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés

Az első részről bővebben az augusztusi bejegyzésben (Szervezetfejlesztés diagnózis) olvashatsz. Ebben a bejegyzésben most arról lesz szó mit jelent a szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés. Melyek a legfontosabb lépések, és mik a buktatók amire figyelned kell.

szervezetfejlesztés folyamat 3 fő részre osztható:

  1. Szervezetfejlesztés diagnózis
  2. Szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés
  3. Szervezetfejlesztés folyamat megszilárdítása

A szervezetfejlesztés diagnózis eredményeiből megkapod a vállalatod (szervezet és folyamatok) jelenállapotát. Ha személyes interjúkat is alkalmazol a diagnózis felállításához, akkor rákérdezhetsz a kollégáidnál arra is, mi az ideális célállapot, amivel optimálisabban működne a szervezet és a folyamatok.

Ebben az esetben a szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés során könnyebben tudsz projekteket létrehozni.

Az akcióterv elkészítésénél mindig arra kell ügyelned, hogy a célok mérhetők és egyúttal belátható időn belül elérhetőek is legyenek. Ha olyan projekteket határozol meg, amelyeknek hatalmas erőfeszítések árán is csak csekély eredményessége jósolható meg, azzal elveszítheted a kollégáid lojalitását a fejlesztések iránt. Ha túl hosszú ideig kell a napi feladatok mellett energiát fektetni egy olyan feladatba, ami végeláthatatlan munkát jelent, de nem érezni a pozitív hatását biztosan motiváció vesztéssel jár. A kisebb de lehet, hogy csak apróbb sikereket eredményező fejlesztési projektek tudják megszilárdítani a kollégák elkötelezettségét és lelkesedését a fejlesztések iránt.

A szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés egyik tartóoszlopa a mérhető és elérhető célok mellett a folyamatos nyomonkövetés.

Mit is jelent ez? Ez azt jelenti, hogy rendszeres időközönkét a projektcsapat átbeszéli a projekt aktuális helyzetét. Erre azért van szükség, hogy időben reagálni tudjon a vállalat az esetlegesen változásokat igénylő helyzetekre. Nagyon fontos, hogy a rendelkezésre álló erőforrásokat megfelelően szervezd és irányítsd. Ehhez azonban mindig tudnod kell a projekt aktuális helyzetét és az esetlegesen szükséges irányváltásokat.

A szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés céljából létrehozott megbeszélés, egyúttal azt közvetíti a munkavállalók felé, hogy a vezetőknek fontos az ő helytállásuk. A projekt számára megteremtett idő és a vezetői támogatás egyúttal biztonságot is nyújt.  Nem kell a döntéseket igénylő pontokkal kilincselni a vezetői iroda ajtaján, hanem fix időpontban válaszok születnek a kérdésekre.

Röviden összefoglalva négy dologra van szükség a szervezetfejlesztés akcióterv és kivitelezés sikeréhez:

  • Mérhető és elérhető célok
  • Folyamatos nyomonkövetés
  • Változások kezelése
  • Vezetői támogatás