Mi a hideghívás? A hideghívás röviden az, amikor olyan ügyfelet hívsz fel értékesítési céllal, akivel még nincs kapcsolatod. Sok negatív érzés rakódott rá erre a szóra. Szinte mindenkinek van tapasztalata arról az telefonos értékesítőről, aki alkalmatlan időpontban telefonál, megpróbál lukat beszélni az ügyfél hasába és erőszakosan nyomulva eladni valamit, amire az ügyfélnek semmi szüksége. És szinte minden értékesítő tart attól, hogy egyszer naphosszat ismeretlen ügyfeleket kell hívnia, akik az első szó után rácsapják a kagylót.

Ez a tréning megtanítja, hogyan használd jól a hideghívást, hogyan építs profi kapcsolatot teljesen új potenciális ügyfelekkel és hogyan emeld ezáltal új magasságokba az értékesítési hatékonyságodat.

Miért érdemes megtanulni a hideghívás technikáit?

A jól alkalmazott hideghívás a nehézségek mellett azonban rengeteg előnnyel is jár. Nézd meg az alábbi listát és döntsd el, hogy melyik pont az, amivel a leginkább egyetértesz.

  • Az ügyfelek elérésének ez a leggyorsabb módja. Míg telefonon 5-6 ügyfelet is elérhetsz egy óra alatt, addig személyesen a napi 4 értékesítési beszélgetés is sok lehet. Ráadásul azonnal elkezdheted az értékesítést, nincs szükséged hozzá marketinges szakemberre, nyomdára, postára stb.
  • Olcsó. Ha van egy korlátlan hívást tartalmazó előfizetésed, akkor bármennyi ügyfelet megkereshetsz a költségek növekedése nélkül. A személyes értékesítésnél ezzel szemben utiköltséged, az online hirdetéseknél pedig akár havi több százezer forintos reklámköltséged is felmerülhet. Nem is beszélve a többi offline hirdetési módról.
  • Személyes kapcsolatot tudsz kiépíteni az ügyféllel. Az értékesítés egyik legdöntőbb faktora az értékesítő személyisége. Ezt pedig a telefonon keresztül sokkal jobban meg tudod mutatni, mint pl. online hirdetéseken keresztül.
  • Hatékony. Kezelni tudod az ügyfél reakcióit és valódi, személyre szabott értékesítést végezhetsz. Így sokkal nagyobb a siker aránya, mint pl. a postán küldött reklám anyagoknak.

Éppen ezért sok értékesítéssel foglalkozó cég nem tudja megkerülni, hogy fel ne keressen olyan ügyfeleket, akikkel még nincs kapcsolatban. Ezek a megkeresések sokszor az egyetlen esélyt jelentik a forgalom növeléséhez.

Egy bútorbolt, ahol a hideghívás a túlélést jelentette

Nem csak az ingatlanügynökök, biztosítási képviselők, direkt marketing cégek terepe a telefonos megkeresés. Egy teljesen átlagos boltban, a direkt értékesítéstől távol álló termékek forgalmazásában is döntő lehet a telefonos értékesítés. Íme egy igaz történet:

Egyik ügyfelem kis bútorboltot üzemeltet. 10 évvel ezelőtt nagy bajba került – az árukészlet nem fogyott el időben, a forgóeszköz hitelt emiatt nem tudta törleszteni. Ez ahhoz vezetett, hogy nem tudott új árukészletetet beszerezni. Néhány hét alatt a csőd közelébe került. Már minden reklám lehetőséget kimerítettek és nem maradt más hátra, mint azoknak az ügyfeleknek a megkeresése, akik vásárlóként benne voltak az adatbázisban. Telefonálniuk a bolti eladóknak kellett. Egyikük sem végzett még ilyen munkát és rettegtek a hideghívástól. Segítségül egy telefonálási tréninget tartottam nekik. 3 órát töltöttünk a megkereső szöveg megfogalmazásával és gyakorlásával. Ezt követően felhívtuk az első ügyfeleket – a pozitív reakciók felülmúlták a várakozásokat. A bútorbolt túlélte a krízist és azóta is sikeresen működik.

Ez a példa csak egy azok közül, amik a telefonos értékesítés sikere mellett szólnak. A telefonos értékesítés ugyanis még mindig a legolcsóbb, legegyszerűbb és leggyorsabb megkeresése az ügyfeleknek. Ennek feltétele a megfelelő telefonálási technika.

Otthon ülsz és nincs megbízásod? Miért ne telefonálnál? Más eszközökkel is kombinálva a telefonos megkeresés rövid idő alatt nagyot lendít a bevételeiden!

Hogyan leszel profi a telefonos értékesítésben?

profi hideghívás technika

A telefonos értékesítés tanulható tevékenység. Ha megtanulod a technikákat és sokat alkalmazod őket, akkor a hideghívás nem fog nehézséget okozni. Nézd meg mik azok a pontok, amik a hideghívásban döntőek és miben fogsz fejlődni a hideghívás tréning által!

Megnyered az ügyfelet már az első három másodpercben!

Hallottál már arról, mit jelent a testbeszéd a telefonban? Tudod, hogyan befolyásolhatod a hangodat? Ezen a tréningen visszajelzést kapsz arról, hogy milyen benyomást keltesz a telefonban, és megismersz néhány fapados trükköt, amivel javíthatod a megjelenésedet. Olyan egyszerű ez, mintha csak megigazítanád a sminkedet vagy újrakötnéd a nyakkendődet!

Profin és lendületes indítasz! Nincs ajtó, ami ki ne nyílna előtted!

A hideghívás indítása rutinfeladattá válik számodra. A hívott fél beazonosítása, a bemutatkozás, a figyelemfelkeltés és a meghallgatás elérése csak egy csuklómozdulat a jó értékesítőnek. Felépíted a nyitó mondatokat, gyakorolod őket a tréningen és egekbe szökik az önbizalmad is.

Dörzsölt leszel és felkészült. Nem érhet váratlan meglepetés!

Minden telefonhívás sikerhívás lesz, ha felkészülsz a lehetséges helyzetekre. Összegyűjtöd őket, kidolgozod a legjobb reakciót és gyakorolod a kombinációkat. Mint a profi sakkjátékos, akinek az ellenfél minden lépésére van előre kidolgozott válasza, te is lépésről lépésre haladsz majd a végső matt felé.

Minden hívásod sikeres lesz!

Már az első másodpercben komolyan vesznek, ezért együttműködnek veled. Így nem kapsz majd durva elutasítást és minden telefonhívás közelebb visz téged az értékesítéshez. Csak ott nem fogsz értékesíteni, ahol nem is lehet. Más esetben pedig vagy értékes információkkal, vagy egy újabb időponttal, vagy konkrét értékesítéssel zárod majd a hívásokat. Nem vesztegeted az időt felesleges és frusztráló beszélgetésekre.

Milyen módszerrel tanulod meg a hideghívás technikáit ezen a tréningen?

A hideghívás technikák tréningen minden fontos területen előre fogsz lépni. Mind a hang, mind a fellépés, mind a stratégia és érveléstechnika területét érinted és fejlődsz bennük. Ráadásul azt az eszközt használod a tanuláshoz, aminek a használatát tanulod: a telefont.

A 4 órás hideghívás technikák tréningen az alábbi területeket érinted (ebben a sorrendben).

  • Megismered az első benyomás és pozitív kapcsolat kialakításának szabályait. Gyakoroljuk a bemutatkozást, a hívott fél beazonosítását, az első reakciók kezelését. Ezzel képes leszel már az első másodpercekben megnyerni az ügyfelet.
  • Elkészíted a telefonos szkriptet, amivel felkészülsz a várható helyzetekre, ügyfél reakciókra. Ha már van kész telefonos szkripted, akkor átnézed, tökéletesíted azt.
  • Ütős bemutatást készítesz az ajánlatodról. Néhány meggyőző és lehengerlő mondattal tudod majd ismertetni a termékedet, szolgáltatásodat.
  • Felkészülsz az ellenérvek kezelésére, az ügyfél pozitív irányba történő motiválására. Alkalmazni tudod majd a zárási technikákat is.
  • Gyakorolod az elkészített szkriptet. Tipikus ügyfélhelyzeteket próbálsz el helyzetgyakorlatokban, így fel tudsz készülni az éles telefonálásra. Mivel a gyakorlatok során telefont (vagy online eszközt) használsz, így szinte teljesen éles helyzetben próbálkozhatsz, minden rizikó nélkül.
  • Nem kötelező, de ajánlott gyakorlat a valós ügyfelek felhívása. Éles helyzetben is kipróbálod a tanultakat. Akár már a tréningen visszakeresheted a tréning árát.

Kinek való a hideghívás tréning?

Erre a kérdésre gyerekjáték megadni a választ. Aki értékesít, annak szüksége van a hideghívás technikáira. Lehet, hogy személyesen értékesítesz, de szükséged van arra, hogy bejelentkezz valahol és időpontot kapj. Ilyenkor az időpontot kell eladnod. Lehet, hogy meglévő ügyfeleket hívsz, vagy olyanokat, akik már érdeklődtek, és így a hívás már nem is olyan hideg. Ilyenkor is szükséged van a felkészülésre, a jó benyomásra és a profi fellépésre. Ja és persze lehet, hogy a telefonos megkeresés tényleg napi részét alkotja a munkádnak.

Álljon itt egy felsorolás azokról, akiknek kötelező a hideghívási technikák ismerete.

  • Cégvezetőknek, akik szolgáltatásaikkal keresnek meg új ügyfeleket.
  • Kezdő vállalkozóknak, akiknek kevés az ügyfele és a hideghívással közvetlenül felvehetik a kapcsolatot új ügyfelekkel.
  • Értékesítőknek, akik telefonhívás útján keresik fel az ügyfeleket. Alig néhány percük van arra, hogy elnyerjék az ügyfél bizalmát vagy bemutassanak egy ajánlatot.

Mit mondanak, akik már részt vettek telefonos értékesítési tréningen?

Kollégákkal is beszéltem róla, nagyon tetszett nekik. Nagyon jó a sikerarányunk, több ingatlanra is kaptunk megbízást.

Mazács Ádám, ingatlanforgalmazó

Hol találsz további információkat a Hideghívás – belépő az értékesítési sikerhez tréningről?

Szeretnél még többet tudni a tréningről? Tartalmi vagy szervezési kérdéseid vannak? Kattints az alábbi linkre, ahol további információkat találsz és felveheted velünk a kapcsolatot!