A célkitűzést követően a dolgozó megpróbálja javítani a teljesítményét a választott területen. A vezető oldaláról ez azt igényli, hogy a feladatok kiadásakor alkalmazkodjon a dolgozó fejlettségi szintjéhez.
- Ha a dolgozó D1-es szinten áll, akkor az irányítás szabályait kell alkalmazni.
- Ha a D2-es szinten, akkor a tanítás a megfelelő stílus.
- A fejlettebb, de még nem tökéletes dolgozó felé támogató vezetői magatartást kell mutatni.
- A D4-es a fejlesztés legutolsó állomása. Ha ezt elértük, akkor elértük a kitűzött fejlesztési célt. Bátran delegálhatjuk a feladatot.
A feladatkiadáshoz szorosan kapcsolódik a visszajelzések adása
A visszajelzéseket már tárgyaltuk egy korábbi fejezetben. A jó visszajelzés megerősíti a helyes magatartást és korrigálja a helytelen viselkedést.
A visszajelzés célja a viselkedés megváltoztatása. Nem az a lényeg, hogy a vezetőnek igaza legyen, hanem az, hogy a dolgozó befogadja a visszajelzést és megváltoztassa a viselkedését.
Éppen ezért a fejlesztő vezetésben egy fejlesztési ciklus alatt elsősorban arra a viselkedésre adunk visszajelzést, amit fejleszteni akarunk. Ezen belül pedig elsősorban rajta akarjuk kapni a dolgozót a helyes viselkedésen, hogy meg tudjuk dicsérni és ezáltal a helyes viselkedést megerősíteni.
Nem a hibát keressük tehát, hanem a helyes magatartást. Természetesen ha szükség van rá, korrigáló visszajelzést is adunk
Honnan tudjuk, hogy a dolgozó befogadta a visszajelzést?
A visszajelzésekkel kapcsolatban a dolgozó szembenéző és elforduló magatartást mutathat. Ha felismerjük ezeknek a jeleit, akkor tudni fogjuk, hogy a visszajelzésünk elérte-e a kívánt hatást.

Minta a visszajelzések fogadásához
Figyeld meg a beszélgetést és gyűjtsd össze a szembenéző és elforduló magatartás jeleit!