Ez a cikk arról szól, hogy miért fontos a sales tréning és mit jelenthet a forgalom számára a rendszeresen tartott értékesítési képzés.
Kinek szükséges a Sales tréning?
A válasz erre a kérdésre attól függ, hogy „pull” vagy „push” termékeket akarsz-e eladni. Mit is jelent ez a két kifejezés? A termék / szolgáltatás értékesítésében megkülönböztetünk „pull” és „push” termékeket. A „pull”, azaz húzó termékek azok, amiket a vásárló maga keres és eleve megvan hozzá a vásárlási szándék.
Pull termék lehet például a vattacukor a strandon. A gyerekek sorban állnak előtte egy forró nyári napon. Nem kell értékesítési technikával győzködni őket.
A pull termékeket megfelelő kiszolgálással és némi értékesítési ismerettel könnyen lehet el lehet adni. Ilyen esetekben némi érveléstechnikával és termékbemutatással növelheted a vásárlói élményt és ezzel a forgalmat is. Ezek részét képezik az ügyfélszolgálati képzéseknek is.
Ezen kívül vannak a „push” termékek. Ezek azok a termékek, amiket a vevő nem ismer vagy nem gondolja, hogy szüksége lenne rájuk. Az ilyen terméket aktívan kell „nyomni” (ezt jelenti a push), hogy vásárlás jöjjön létre.
Push termék lehet például egy új termékcsoport a meglévő szortiment mellé, egy új, eddig nem létező szolgáltatás vagy egy új cég a piacon. Te magad is lehetsz a push termék egy olyan piacon, ahol még senki sem ismer.
A push termékek esetén nincs vételi szándék, ezt a szándékot először meg kell teremteni. Ilyen termékek értékesítéséhez létszükséglet a megfelelő értékesítési technika.
Mit jelenthet egy sales tréning a forgalom számára?
A jó értékesítési technika a forgalom akár 20%-áért is felelős lehet. 10 millió forintos forgalomnál ez plusz 2 millió forintot jelent. Számold ki magad, hogy ez a te esetedben mit jelent. Akármennyire is jutsz, 20% már elég sok ahhoz, hogy kiemelten foglalkozz vele.
Ráadásul az értékesítési kommunikáció fejlesztése sokkal olcsóbb és gyorsabb, mint bármilyen más forgalomnövelési eszköz. További bónusz, hogy a megszerzett képesség nem veszik el, míg mondjuk a marketingre folyamatosan költened kell.
A sales tréning ráadásul nem csak a készségeket fejleszti. Erősíti a lojalitást a cég iránt, ezzel közvetetten csökkenti a fluktuációt. Mivel egy új értékesítő legalább fél évet vesz igénybe, a fizetést és a kieső bevételt számítva ez is több millió forint megtakarítást jelent.