Konfliktuskezelési Stílusok Online Tréning Bevezető

Nagyon örülök, hogy érdeklődsz a Konfliktuskezelési Stílusok iránt! A konfliktuskezelési stílusok online tréning bevezető bejegyzéséből megtudod:

  • miben segít téged a konfliktuskezelési stílusok ismerete
  • hogyan épül fel a tréning, milyen fejezetei vannak
  • mennyi ideig tart elvégezni a tanfolyamot

Miért érdemes megismerned a konfliktuskezelési stílusokat?

A konfliktuskezelési stílusok tréning bevezető kérdése, hogy érdemes-e részt venned rajta. Az alábbi példákból megtudod, milyen előnyökkel jár saját és mások stílusának tudatosítása. Nézzünk rá mindjárt két példát!

Gabriella esete

Gabriella büszke arra, hogy konfliktushelyzetekben érvényesíteni tudja elképzeléseit. Ezért is lett vezető. Nem fél a konfliktusoktól, a beosztottjai teszik, amit kell. A munkatársainak azonban nincsenek önálló ötletei, kérdései. Amikor ő beszél, mindenki csak hallgat. Nemrégen Gabi elkövetett egy óriási baklövést és megdöbbenve értesült róla, hogy a dolgozók között volt olyan, aki ezt előre látta.

Hol itt a hiba? Talán a dolgozók érdektelenek vagy ostobák? Egyáltalán nem. Mivel Gabriella túlságosan domináns a konfliktusokban, ezzel rákényszeríti dolgozóit az alkalmazkodásra. Miután Gabriella felismerte ezt és megtanult problémamegoldó módon viselkedni, a munkatársai is együttműködőbbek lettek.

Gábor története

Gábor kisiparos, aki szerszámalkatrészeket gyárt egy nagyobb vállalat részére. Az utóbbi időben a számláit későn fizették ki, a megrendelések pedig rendszertelenül érkeztek. Évek óta megvan már ez a kapcsolat, a megrendelő Gabi legnagyobb partnere. Nem szeretné őket elveszíteni és reménykedik, hogy minden jobbra fordul. Egy nagyobb megrendelés leszállítását követően írásban értesül arról, hogy a cég ellen felszámolási eljárást indítottak. A számlája nincs kifizetve és minden valószínűség szerint nem is lesz. Gabi bezárhatja az amúgy jól működő cégét.

Mit kellett volna másképp tenni? Utólag könnyű a válasz: ha Gabi időben keres további partnereket és csak előre fizetéssel hajlandó gyártani a problémás vállalatnak, nem kerül ilyen helyzetbe. Gabi is látta ezt, de mivel túlságosan elkerülő típus, inkább a homokba dugta a fejét. Szerencsére tanult az esetből: új vállalkozásában szigorú szabályokat fektetett le és akármennyire is nehezére esett, a fizetés terén többé nem ismert tréfát. Megtanulta a domináns magatartást.

Mindkét példa arról szól, hogy érdekkonfliktusok esetén hajlamos vagy azt az utat választani, ami neked kényelmes, nem pedig azt, ami helyes. Ha ismered magad, könnyebben tudod kiválasztani a helyes konfliktuskezelési stílust. Ezért érdemes ismerned önmagad és megtanulni a konfliktuskezelési stílusok helyes használatát.


Tartalomjegyzék

Ez a tartalomjegyzék azt a célt szolgálja, hogy a későbbiekben bármelyik anyagot könnyebben, közvetlenül megtaláld. Csak kattints a linkre és már ott is vagy.

1) Konfliktuskezelési Stílusok Online Tréning bevezető
2) Az 5 konfliktuskezelési stílus áttekintése
3) Konfliktuskezelési teszt
4) Felismered a Stílusokat? Gyakorló feladat.
5) A helyes stílus kiválasztásának 5 alapelve
6) Hogyan formáld a konfliktuskezelési stílusodat?
7) Mi az ideális stratégia?
8) Hogyan zökkents ki másokat a megszokott stílusukból?
9) A domináns stílus erősítése 7 lépésben
10) Hogyan lehetsz a problémamegoldás bajnoka?
11) Kompromisszumkereső stílus – 6 jótanács, hogy jobban menjen
12) Az alkalmazkodó stílus erősítésének 6 pontja
13) Hogyan lehetsz elkerülőbb?
14) Záró jótanács és tanfolyami értékelő lap
15) Záró teszt
16) Online konzultáció

Mit tanulsz a konfliktuskezelési stílusok tréningen?

A konfliktuskezelési stílusok online tréning bevezető kérdése az is, mik a témakörök, mit tanulsz ezen a tréningen. Ez a tréning 3 fő témából és 11 leckéből áll. A 3 részhez tartozó oldalakat és feladatokat egy-egy e-mailben kapod meg.

Első téma: az 5 konfliktuskezelési stílus

  • részletesen megismered az 5 konfliktuskezelési stílust, azok belső összefüggéseit
  • kitöltöd az online konfliktuskezelési tesztet és megtudod, milyen arányban használod az 5 konfliktuskezelési stílust

Második téma: melyik a helyes stílus?

  • segítséget kapsz abban, hogyan döntheted el, melyik a helyes stílus egy konkrét helyzetben
  • tanácsokat kapsz saját stílusod megváltoztatására, hogy a megfelelő stílust alkalmazhatsz
  • iránymutatást kapsz, hogyan zökkents ki másokat megszokott stílusukból, hogy jobban tudd kezelni a helyzeteket.

Harmadik téma: önfejlesztés – hogyan fejleszd önmagadnál az egyes stílusokat?

  • részletesen, 5 leckén keresztül
  • konkrét tippeket kapsz arra, hogyan fejleszd szükség szerint
  • a domináns, a problémamegoldó, a kompromisszumkereső, az alkalmazkodó vagy az elkerülő képességedet.

Mennyi ideig tart elvégezni a tanfolyamot?

A konfliktuskezelési stílusok online tréning 15 leckéből áll. Egy-egy lecke elvégzése 20-25 percig tart. Hozzájuk kapcsolódnak az ismertető videók, a feladatok és az online konfliktuskezelési teszt. A tanfolyam egyszeri elvégzése 3-4 órát vesz igénybe.

A leckéket a három fő témának megfelelően 3 e-mailbe csoportosítva kapod meg. Az e-mailek kétnaponta érkeznek, így egy hét alatt megkapod a hozzáférést a teljes anyaghoz.

Az online tréninghez való hozzáférésed egy évig tart. Az online konfliktuskezelési tesztet ezalatt akárhányszor elvégezheted és a frissített és bővített anyagokat is elérheted. Az egyes témakörökkel kapcsolatban telefonos és online támogatást is igényelhetsz, így személyes kérdéseidre is választ kaphatsz.


A konfliktusok együtt járnak az emberi kapcsolatokkal és elmélyítik az együttműködést. Az emberi együttélés fontos jellemzője az, mennyire tudják a felek konstruktívan megoldani az egymás közötti konfliktusokat. Az érdekegyeztetésen keresztül kialakuló partnerség, a nyer-nyer helyzetek megteremtése olyan művészet, ami messze túlmutat az egyszerű problémamegoldáson.