A multinacionális vállalatoknál kiterjedten alkalmazzák a tréning módszert a vállalatirányításban. Ez könnyen azt a képzetet alakíthatja ki a kis és közepes vállalkozások vezetőiben, hogy a tréning úri mulatság, drága dolog, amit csak a “nagyok” engedhetnek meg maguknak. Megtérül-e egy tréning kisvállalatoknak? Érdemes-e nekik tréningbe invesztálni?

Aki belülről ismeri a nagyvállalatokat, az persze sejti, hogy felesleges pénzköltésről szó sem lehet. Minden beruházást és befektetést többszörösen is ellenőriznek. Ha tehát a tréning évtizedek óta átmegy ezen a szűrőn, akkor annak oka kell legyen.

Vajon megéri-e egy tréning kisvállalatoknak? És vajon megengedhetik-e maguknak?

Két kérdést kell megvizsgálnunk a tréning módszerrel kapcsolatban: megtérül-e valaha a befektetés és mekkora összeget hasít ki a büdzséből?

Milyen hasznot hoz egy tréning kisvállalatoknak?

A céges tréningek alatt nem elsősorban a csapatépítést kell érteni. Bármilyen szakmai vagy kommunikációs tréning képzésnek minősül és azonnali megtérülést jelent a vállalat számára.

Szakmai képzések

Ezeknek a képzéseknek a megtérülése egyértelmű és azonnali. Nem csak a klasszikus továbbképzések – mint például a könyvelők számára előírt éves kötelező tanfolyamok – tartoznak ide. Bármilyen szakmai tudás fejleszthető – pl. az irodai szoftverek kezelése, vagy a vállalatirányítási rendszerekhez kapcsolódó továbbképzések. Egy ilyen tréning kisvállalatoknak is azonnal megtérül a hatékonyabb és gyorsabb munkavégzés által.

A beszállítók, gyártók vagy forgalmazók által tartott terméktréningek, szakmai oktatások is hasznosak – gyakran még ingyenesek is. Minél jobban kiismerik magukat a dolgozók, annál motiváltabban és önállóbban végzik a feladatukat. Kevesebb lesz a minőségi hiba vagy éppen növekszik egy-egy termék forgalma.

Értékesítési tréning kisvállalatoknak

Egy értékesítési csapat – akár bolti eladói csapat – tréningje nagyban hozzájárul a forgalom növeléséhez. Általában elmondható, hogy a jó értékesítési kommunikáció 20%-kal tudja növelni az értékesítési eredményeket. A motivált, önállóan dolgozó értékesítő képzése tehát rendkívül gyorsan megtérül.

A forgalom növelése mellett a tréningek segítenek kezelni az elfáradás, rutinba süllyedés problémáját is. Az értékesítési tréning kisvállalatoknak is az értékesítési csapatok fejlesztésének és irányításának legjobb eszköze.

Vezetői képzések kis- és közepes vállalatoknak

A vezető munkájának elsődleges mércéje az általa vezetett dolgozók teljesítménye. Az emberek vezetése külön tudást igényel, ami nem azonos a szakértelemmel. Nagyon sok helyen látni, hogy a legjobb szakemberekből csapnivaló vezetők válnak.

Egy jó vezető megsokszorozza a dolgozói teljesítményét, míg egy rossz vezető töredékére csökkenti azt. A vezetői kommunikáció és készség jelentőségét csak kiemelni lehet.

A vezetői tréning kötelező mindenkinek, aki bármilyen szinten emberek irányításával foglalkozik.

Egy vezetői tréning kisvállalatoknak is segít abban, hogy csökkenjen a vezetőre háruló nyomás, javuljon a teljesítmény és az együttműködés a dolgozók között.

Általános kommunikációs tréningek

A hibák, veszteségek és reklamációk jelentős része kommunikációs hibákra vezethető vissza. Ezek az információvesztésből, félreértésekből, spontán kommunikációból erednek.

A kommunikációs ismeretek segítenek elkerülni ezeket a hibákat. Ezzel javítják az együttműködést, a munkahelyi közérzetet is. Segítenek elkerülni a felesleges stresszt, csökkentik a fluktuációt, javítják az elköteleződést.

Az általános kommunikációs tréning kisvállalatoknak csapatépítő programként is beválik.

Mennyibe kerül egy tréning?

tréning kisvállalatoknak - mennyibe kerül

A megtérüléstől eltekintve az árak is meghatározóak a tréning szervezés szempontjából. A költségeket pedig a tréneri díjak és a képzés hossza együtt határozzák meg. Ez határozza meg, hogy mennyibe kerül egy tréning kisvállalatoknak.

A tréningek gyakorisága

A képzés hosszát illetően nyugodtan kijelenthetjük, hogy a tréningeknek nem a hossza, hanem a rendszeressége számít. Igazán jó hatást az fejt ki, ha egy dolgozó félévente egyszer, de legalább évente egyszer részt vesz valamilyen továbbképzésen.

A tréningeket nem szükséges gyakran szervezni. Ez máris korlátozza a képzésre fordított összegeket.

A sűrűbb, például havonta egyszer megrendezett képzések csak különleges esetekben indokoltak. A tréninget illetően is fellép a dolgozókban egyfajta fáradtság – míg a félévente egyszeri képzésnek mindenki örül, a havonta megtartott képzések már néha ellenállást váltanak ki.

A tréningek hossza

Sokan tréningek alatt 2-3 napos, szállodában tartott képzéseket értenek. Ezek a tréningek komoly élményt tudnak nyújtani, de nagyon vállalati képzés ma már nem ilyen.

Egyre inkább terjednek a 4-6 órás, munkahelyen tartott képzések. Ezek nem terhelik meg a büdzsét, hiszen ásványvízen és pogácsán kívül semmilyen szervezési költséggel nem járnak. A kieső munkaidő sem jelentős, így egyedül a tréneri költség marad, amit finanszírozni kell.

A tréningek hatékonyságát is növelheted, nem csak a hosszát! Ennek módjáról ebben a bejegyzésben is olvashatsz!

A tréneri díj

tréning kisvállalatoknak - akár már 100.000 Ft alatt

Utoljára érkezünk el ahhoz a kérdéshez, ami talán a leginkább izgat téged: mennyibe kerül egy tréning kisvállalatoknak?

Persze nincs általánosan érvényes árlista és a trénereket sem csak a napidíj alapján kell megítélni. A legfontosabb szempont, hogy a tréning színvonalas és helyzetre szabott legyen.

A tréning elszámolása napidíjban, óradíjban vagy részvételi díjban történhet.

A szórás a napidíjakat illetően jelentős, 150.000 – 700.000 Ft között változhat. Néha ennél magasabb napidíjakról is lehet hallani. Az ismert, fővárosi trénercégek inkább a kategória felső részén, míg az egyéni vállalkozó trénerek inkább az alsó részén helyezkednek el. Egy tréning kisvállalatoknak 150.000 – 200.000 Ft közötti tréneri napidíjjal megszervezhető. Ezért a pénzért már biztosan találsz tapasztalt, elismert trénert. Sőt, már 100.000 Ft környékén is találhatsz jó trénert, de ehhez ki kell ismerned magad a trénerek között.

Az óradíjak 20.000 – 50.000 Ft között mozognak. Trénere és cége válogatja, hogy egy négy órás tréninget óradíjban vagy fél napidíjban számol el. A fél napos tréneri díj általában a napidíj 60%-a. Egy ilyen rövid tréning kisvállalatoknak is kedvező megoldást jelent. Ebben az esetben már fokozottan számít, mennyit kell utaznia a trénernek a képzéshez. Gondolhatod, hogy egy 4 órás képzéshez senki sem utazik szívesen tovább 4 órát. Egy közeli tréner azonban bátran bevállalja az ilyen programokat is.

A részvételi díjat illetően is nagy a szórás. Egynapos tréning esetében ez 20.000 Ft-tól 60.000 – 80.000 Ft-ig terjed általában. Egy két napos úgynevezett nyitott tréningért 120 – 140 ezer forintot is elkérhetnek. Jó ha tudod, hogy minél alacsonyabb a részvételi díj, annál valószínűbb, hogy a tréning nagy létszám előtt, előadás formában kerül megtartása. Az egyéni vállalkozók, mikrovállalatok és kisvállalatok gyakran vesznek részt nyitott tréningeken. Nézz te is körül a kínálatban!

Bár a részvételi díjak a napidíjhoz képest magasnak tűnhetnek, de ebben az esetben csak egyetlen fő részére kell kifizetni a tréning árát. Nincsenek szervezési költségeid sem.

Tréning kisvállalatoknak: megéri?

A fenti számok alapján egy 6 főnek tartott 4 órás munkahelyi tréning kisvállalatoknak már kevesebb, mint 100.000 forintból megszervezhető.

Mit kapsz ezért a pénzért?

  • Hatékonyabb munkavégzést
  • Nagyobb forgalmat
  • Jobb együttműködést
  • Motiváltabb dolgozókat
  • Alacsonyabb fluktuációt

Nagyon sokan a motiváció és elégedettség növelés eszközeként csak a pénzbeli jutalmat tudják elképzelni. Vajon mivel érsz el nagyobb hatást – ha félévente 100.000 Ft-ot szétosztasz 10 ember között, vagy ha ugyanezt a pénzt egy jó hangulatú és hasznos képzésre fordítod?

A multik már régóta tudják: a legkevesebb pénzből a legnagyobb hatást a tréningeken keresztül tudják elérni. Egy tréning kisvállalatoknak is legalább ennyire megéri.

Számoljuk ki együtt, milyen megtérülése lehet egy tréningnek!

A tréningek megtérülését könnyen megbecsülhetjük a cégspecifikus információk alapján. Meg tudjuk becsülni, milyen hatékonyság növekedést, bevételnövekedést vagy költségcsökkenést jelenthet, ha a vezetők / értékesítők jobban meg tudnak felelni a feladatoknak.