Vezetőnek nem születünk, hanem azzá válunk! A vezetői kompetenciák tudástára mára megszámlálhatatlan mennyiségűvé nőtte ki magát.
Rengeteg féle módszer, szakkönyv létezik ezek fejlesztésére. Aki szeretné képezni magát, jobbnál jobb tanácsadók és tréningek közül válogathat.
Honnan tudod azonban egy vállalat vezetőjeként, hogy képezned és fejlesztened kell saját magadat a fenntarthatóság érdekében? Ha a vállalat folyamatosan fejlődik a te irányításod alatt, kell-e fejlődnöd a személyes kompetenciáidban?
Egy válságban lévő vállalat (gyors növekedés, munkaerőhiány, időhiány, stressz és káosz, források hiánya stb.) teljesen más vezetői kompetencia meglétét és alkalmazását igényli, mint a normál helyzet. Ezek a problémák megterhelik a napi rutin feladatokat, és a vezető számára olyan helyzeteket teremtenek amikor gyorsan kell dönteni, akár alapos információk és/ vagy helyzetismeret nélkül.
Ahhoz, hogy egy válsághelyzetben a döntésed a vállalatot támogassa, a vezetői kompetenciák használata rutinszerű kell, hogy legyen. Nem csak tisztában kell lenned azzal, hogy mi az amit tudnod kéne, hanem begyakorolt, rutinszerű működésre van szükséged.
A vezetői kompetenciák közül ezekben a helyzetekben szerintem a legfontosabb:
Következetesség a munkavállalók iránti empátiával
Sajnos az életed során sokszor kerülsz válsághelyzetbe (betegség, anyagi problémák) ezek gyakran vezetői támogatást igényelnek, mert befolyásolják a munka végzésed minőségét. Erre minden esetben empátia a megoldás a vezetői kompetenciák közül. Azonban vezetőként meg kell találnod azt a vékony határt, ami még a vállalat működését is támogatja.
Nyitottság, de minden esetben határozott fellépés
Akkor is meg kell hallgatni a kollégáidat, ha előre tudod mit fognak mondani. Sosem tudhatod milyen apró részlet bújik meg a mondanivalóban, ami akár mindent megváltoztat. De! A naponta rendszeresen jelentkező, és nem szűnő azonos problémáknak egyszer és mindenkorra meg kell találnod a megoldását. A vezetői kompetenciák közül ez az ami mellé a folyamatok optimalizálása is szükséges.
Kiváló kommunikációs képességek
A megfelelő hanggal, és szavakkal mindig mindent meg lehet oldani.
Stratégiai gondolkodás, és annak megfelelő közvetítése
Ez a vezetői kompetenciák közül az egyik alapja a vállalat versenyképességének, és fenntarthatóságának biztosítására. Ha sikerül elérned, hogy minden kollégád stratégiai szemmel végezze a napi feladatokat, az olyan mintha mindenhol ott lennél.
Folyamatos tanulási és fejlesztési igény
A gazdasági élet, a vásárlói igények soha ilyen gyorsasággal nem változtak. A piac megköveteli a kínálat sokszínűségét, és folyamatos fejlesztését. A vállalatoknak a terméket folyamatosan a vevők igényei szerint kell alakítani, így biztosítva a megfelelő bevételt.
Erős motiváció, céltudatosság, és hit
Nincs lehetetlen, csak tehetetlen. Mindent meg tudsz oldani, és meg is lehet oldani. Higgy magadban és a vállalatod termékében, hogy működik. Működni fog!
Újra tervezés képessége
Ez a vezetői kompetenciák közül ami összekapcsolja a stratégiai gondolkodást, a folyamatos tanulási és fejlesztési igényt, illetve a céltudatosságot és a hitet. Ezek kombinációjával, minden helyzetet úgy fogsz megoldani, hogy az minden esetben a vállalatod érdekeit szolgálja.
Ha további információkat szeretnél a vezetői képességek fejlesztéséről, vagy visszaigazolást szeretnél a vállalatod működéséről keress meg minket! Töltsd ki az űrlapot és felvesszük veled a kapcsolatot.