Hideghívás Varázsigéi – 10-es toplista

A Hideghívás Varázsigéi: A titok, hogyan állítsd magad mellé az ügyfelet néhány másodperc alatt.

A hideghívás egy rendkívül érzékeny műfaj. Az első benyomás és a telefonos kapcsolat során kialakuló személyes szimpátia sokkal fontosabb lehet, mint egy személyes találkozónál. Azok a szavak és kifejezések, amiket használsz, rendkívül erőteljes hatással lehetnek a beszélgetés kimenetelére. Ha ügyelsz arra, hogy a megfelelő szavakat használd, egy pár másodperc alatt képes leszel magad mellé állítani az ügyfelet. Ezek a kifejezések nem manipulálnak, hanem elbűvölik az ügyfelet, elősegítve a kapcsolatot és a további értékesítést.

Mik a Hideghívás Varázsigéi és hogyan működnek?

A varázsigék olyan kifejezések, amelyek azt sugallják, hogy értékeled az ügyfél személyét, nagyra becsülöd a véleményét, vagy éppen hálás vagy azért, amit mondott vagy tett. Ezek a szavak megmutatják az ügyfél számára, hogy figyelsz rá, és érdekel, amit mond. A varázsigék különböző formát ölthetnek, de a leggyakoribbak az alábbiak:

  • „Önnek ebben igaza van…”
  • „Ezt teljesen meg tudom érteni…”
  • „Köszönöm, hogy felhívta rá a figyelmemet…”
  • „Köszönöm a türelmét…”
  • „Ez egy jogos kérdés…”
  • „Kedves Öntől, hogy felhívott…”
  • „Jó, hogy emlékeztet rá…”
  • „Ez egy nagyon fontos pont, amit említett…”
  • „Köszönöm a fáradozását…”
  • „Jó, hogy azonnal jelezte nekem…”

Mikor alkalmazd a varázsigéket?

A hideghívás varázsigéit akkor használd, amikor az ügyfél kérdést tesz fel, ellenvetést hoz fel, vagy valamit kijelent. Ha az ügyfél a saját véleményéről, meggyőződéséről, igényeiről beszél, akkor mindenképp használd ezeket a kifejezéseket. A hideghívás varázsigéi segítenek abban, hogy az ügyfél megnyíljon és könnyebben beszéljen veled. Ha látják, hogy érdekel téged, amit mondanak, még szívesebben osztják meg veled a gondolataikat.

A jó személyes kapcsolat és az ügyfél alapos ismerete kulcsot jelentenek a sikeres üzleti kapcsolatokhoz, és elengedhetetlenek a sikeres értékesítéshez.

Mikor segítenek a varázsigék?

A hideghívás varázsigéi különösen akkor hatékonyak, ha az ügyfél valami értékeset mond vagy tesz. Például, ha elmondja a legfontosabb ellenérvét, vagy megoszt egy negatív élményt, ami visszatartja a vásárlástól. Ha az ügyfél érdeklődni kezd a termék iránt, vagy kifejezi a döntési szempontjait, a varázsigék megerősítik a kedvező viselkedést. Ez segít abban, hogy könnyebben érts szót az ügyféllel és pozitív irányba tereld a beszélgetést.

Fontos, hogy őszintén alkalmazd a Hideghívás Varázsigéit

A varázsigék hatékonysága abban rejlik, hogy őszintén használod őket. Az ügyfelek azonnal érzékelhetik, ha a dicséret, köszönet vagy elismerés nem őszinte. Bár nem mindig tudatosítják ezt, a pozitív szavak hatása hamar elveszik, ha nem gondoltad komolyan, amit mondasz.

Ezért fontos, hogy kialakítsd magadban azt a hozzáállást, ami a varázsigék alkalmazásához szükséges. Az ügyfél nem egy feladat, amit meg kell oldanod, hanem egy partner, akit valóban értékelsz, és aki segíthet a munkádban.

A varázsigék alkalmazásának megfelelő adagolása

A varázsigéket okosan adagold. Ha túl sokat használsz belőlük, könnyen manipulálásnak tűnhetnek. Azonban egy átlagos 4-5 perces beszélgetés során 3-4 varázsige még bőven belefér. Érdemes az elején, a végén, és a helyzettől függően közben is alkalmazni őket, hogy erősítsd a kapcsolatot.

Hogyan készülj fel a Hideghívás Varázsigéinek használatára?

Sokan nem adnak elég dicséretet a mindennapokban, pedig mindenki szereti, ha elismerik. A hideghívásban alkalmazott varázsigék ezért működnek olyan jól: szokatlanul pozitívak és kedvesek. A telefonos hívások során szánj időt arra, hogy tudatosan használd ezeket a varázsigéket. Figyeld meg a következő 10 telefonbeszélgetésedet, és próbálj meg legalább 3-4 varázsigét beépíteni minden hívásba.

Készíts saját listát a varázsigékhez!

Készíts egy listát azokhoz a telefonhelyzetekhez, amelyekkel gyakran találkozol, és írd le, hogy melyik varázsigét alkalmazhatod azokban. Például:

  • Amikor az ügyfél hajlandó meghallgatni téged: „Nagyon köszönöm, hogy időt szán rám!”
  • Ha az ügyfél közli, hogy nem szereti a direkt marketing hívásokat: „Ezt tökéletesen megértem. Senki sem szereti a váratlan hívásokat.”
  • Ha az ügyfél elmondja a legfontosabb döntési szempontot: „Ez egy rendkívül fontos szempont. Köszönöm, hogy ezt elmondta nekem.”

Tűzz ki célokat és gyakorolj!

Állítsd célul, hogy a következő hideghívásod során minimum egy varázsigét többet használsz, mint szoktál. Nyomon követheted a fejlődésedet és akár egy statisztikai táblázatot is vezethetsz, hogy láthatod, hogyan változik a beszélgetések hangulata és az eladás eredményei. 100 telefonhívás után már képes leszel meghatározni, hogyan befolyásolják a varázsigék a beszélgetések kimenetelét és hogy milyen eredményt hoznak az üzleti siker szempontjából.

A varázsigék tudatos alkalmazása segíthet abban, hogy erősebb kapcsolatokat építs az ügyfelekkel, növeld a sikeres hideghívások számát, és végső soron javítsd az értékesítési teljesítményedet.

Többek között ezt is gyakorolod a Hideghívás Technikák tréningen. Ismerd meg a részleteket!

About Daróczi Zoltán

dr. Daróczi Zoltán 1998 óta tart vezetői és értékesítői tréningeket. Évente több tucat tréninget tart, így megbízható, rutinos tréner. A Győri Tréning vezető trénere.