Ebben a videóban arról van szó, melyek a félreértések általános forrásai. A jó hír, hogy a kommunikációs tévedések 6 forrása elkerülhető. Ha ismered őket, jobban fel tudsz készülni arra, hogy megelőzzed a félreértéseket.

Mi a kommunikációs tévedések 6 jellemző forrása? Nos mindenkinek, aki emberekkel foglalkozik érdemes barátságba kerülnie az

  • eltérő tudás
  • eltérő érdek
  • eltérő nyelv
  • fizikai zaj
  • fizikai állapot
  • érzelmi állapot

által keltett tévedési forrásokkal. Megfelelő kommunikációval ezek a tévedések csökkenthetők vagy megelőzhetők.

Az eltérő tudás az első a kommunikációs tévedések 6 forrása közül.

Lényege, hogy ha a fogadó fél nem rendelkezik megfelelő tudással, nem képes helyesen értelmezni a hallott információkat. A tudás alatt nem csak szaktudást kell érteni. A hiányzó háttérinformációk szintén félreértésekhez vezetnek.

Az eltérő érdek, az énközpontú figyelem következménye

Mindenki a maga nézőpontjából érzékeli a világot. Ez igaz az információt adó személyre és az információt fogadó személyre egyaránt. Ez a jelenség a fogadó fél a számára előnyös vagy hátrányos értelmezés irányában torzítja el az információkat. Ha el akarod kerülni ezt a torzulást, bele kell helyezkedned a fogadó fél világába és az ő szempontjából kell megfogalmazzad az üzeneteket.

A kommunikációs tévedések klaszikus forrása: az eltérő nyelv

A kommunikációs tévedések 6 forrása közül ez a harmadik.  Nem csak az idegen nyelvet jelenti, hanem a szaknyelvet és az egy adott szakmára (társadalmi körre) vonatkozó beszédmódot is. Nagyon trükkösek azok a tévedések, ahol egy hétköznapi kifejezésnek van egy adott szakmán belül speciális jelentése. Ilyenkor a másik fél úgy véli, érti amit hall, mégis félreérti azt.

Fizikai zaj, a kommunikációs tévedések 6 forrása közül a legelemibb

A fizikai zaj magától értetődően torzítja a kommunikációt. Érdemes tekintetbe venni, hogy nem csak a recsegő telefonvonal vagy a hangos gép tartozik ide, hanem minden, ami elvonja a koncentrációt – az információhalmaz, ami körülvesz minden egyes embert.

Fizikai állapot, a figyelem alapfeltétele

Ha valaki fáradt, beteg, túl melege van vagy fázik, nem tud odafigyelni az információra. A túlterheltség és hajszoltság is ide tartozik. Fontos, hogy se a vezető, se a beosztottak ne legyenek túlterhelve vagy hogy a tárgyalóban adott legyen a megfelelő kényelem.

Érzelmi állapot, az együttműködés és jó szándék alapja

Ha a munkahelyi klíma nem megfelelő, a dolgozók között ellenségesség uralkodik, az minden információt el fog torzítani. Ugyanez igaz arra az esetre, amikor az ügyfelet vagy vevőt sikerült rossz kommunikációval a cég ellen fordítani.

A kommunikációs tévedések megelőzéséről itt is találsz egy bejegyzést: kétirányú kommunikáció.

Fejleszd a vezetői kommunikációs képességeidet!

Gyere el a 4 órás Vezetői Kommunikáció Tréningre, ahol a kommunikációs tévedések hat forrásával is közelebbről megismerkedsz. A tanultak segítenek elkerülni a félreértéseket, tévedéseket, hibákat. Ezáltal a munkád sokkal egyszerűbbé és örömtelibbé válik.

Jelezd érdeklődésedet ezen az űrlapon és értesülni fogsz az induló tréningek időpontjairól!